Sensitiv Balance - Forside
Udskriv denne side
Book en tid!
Skriv til kontakt@sensitiv.dk og bestil en tid. Mød os personligt eller via Skype.

Nyhedsbrev tilmelding

Klik på knappen og tilmeld dig vores nyhedsbrev!

tilmeld
Tilbud i Århus
Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
Århus, 26. september

Redskaber til socialt sensitive
1-dagskursus
Århus, 23. november

Indre ro med hjertekohærens
1-dagskursus
Århus, 22. januar 2018
Indre ro
Gruppe med 8 møder. Lær enkle og effektive redskaber, der sætter varige positive spor i din hjerne og psyke.
Læs mere her

 
 
Lise August
Autoriseret psykolog,
specialist i klinisk psykologi



Martin August
Psykoterapeut MPF

Køb bog & video

Få nyttig viden og gode råd til sensitive børn og voksne, og se videokursus med Elaine Aron og Lise August

Sensitive børn og voksne
  
Se mere her eller besøg webshoppen
Arrangementer
Selvkontrol for udadvendte
1-dagskursus
København, 7. september

Fra vrede til varme
1-dagskursus
København, 9. september

Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
København, 14. september

Slip grublerier, tankemylder og bekymringer
1-dagskursus
København, 21. september

Fra selvkritik til selvaccept
1-dagskursus
København, 23. september

Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
Århus, 26. september

Indre ro med hjertekohærens 
1-dagskursus
København, 30. september

Redskaber til socialt sensitive
1-dagskursus
København, 5. oktober

Fra vrede til varme
1-dagskursus
København, 12. oktober

Redskaber til socialt sensitive
1-dagskursus
Århus, 23. november

Sensitive teenagere og unge
3-timers seminar
København, 25. november

Sensitiv med overskud
1-dagskursus
København, 18. januar

Selvværd for sensitive børn 
3-timers seminar
København, 18. januar

Indre ro med hjertekohærens 
1-dagskursus
Århus, 22. januar

Indre ro og sensitives følelsesliv
Gruppe á 8 møder
København, 1. februar 2018

Slip nedtrykthed - praktisk guide 
3-timers seminar
København, 21. februar 2018

Er du særligt sensitiv? - en selvtest

Besvar hvert spørgsmål i overensstemmelse med, hvad du føler. Svar "sandt", hvis det i det mindste eller i nogen grad er sandt for dig. Svar "falsk", hvis det ikke er særlig sandt eller slet ikke sandt for dig.

Jeg synes at være opmærksom på det uhåndgribelige i mine omgivelser.

Andre menneskers stemninger påvirker mig.

Jeg er tilbøjelig til at være meget følsom over for smerte.

På travle dage har jeg behov for at trække mig tilbage, til sengen eller et mørkt værelse eller et andet sted, hvor jeg kan få noget privatliv og blive fri for stimulering.

Jeg er særligt følsom over for virkningerne af koffein.

Jeg bliver let overvældet af ting som kraftigt lys, stærke lugte, grove tekstiler eller sirener i nærheden.

Jeg har et rigt, sammensat indre liv.

Jeg bliver ilde til mode af høje lyde.

Jeg bliver dybt bevæget af kunst eller musik.

Jeg er samvittighedsfuld.

Jeg bliver let forskrækket.

Jeg bliver nervøs, når jeg skal lave meget på kort tid.

Når mennesker befinder sig dårligt i et fysisk miljø, ved jeg for det meste, hvad der skal gøres for at gøre det mere behageligt (såsom at ændre belysningen eller siddepladserne).

Jeg bliver irriteret, når man prøver at få mig til at gøre mange ting på én gang.

Jeg gør mig megen umage for at undgå at begå fejltagelser eller at glemme ting.

Jeg gør det til et princip at undgå voldsprægede film og tv-show.

Jeg bliver stimuleret på en ubehagelig måde, når der foregår en masse omkring mig.

Det at være meget sulten skaber en stærk reaktion i mig, som afbryder min koncentration eller stemning.

Forandringer i mit liv ryster op i mig.

Jeg bemærker og nyder sarte eller fine dufte, smage, lyde, kunstværker.

Jeg prioriterer det højt at indrette mit liv, så jeg undgår rystende eller overvældende situationer.

Når jeg er nødt til at konkurrere eller til at blive iagttaget, mens jeg udfører en opgave, bliver jeg så nervøs eller usikker, at jeg klarer mig meget dårligere, end jeg ellers ville have gjort.

Da jeg var barn, syntes mine forældre og lærere at opfatte mig som sensitiv eller genert. 

Dit resultat

Hvis du svarede "sandt" til 12 eller flere af spørgsmålene, eller hvis enkelte tegn er meget stærke, kan du være særligt sensitiv.
 
Husk at ingen selvtest er helt nøjagtig, og at dine svar på spørgeskemaet ikke kan stå alene i vurderingen af et personlighedstræk. Læs mere om at teste sig selv og om ikke at overse vigtige tegn på mistrivsel. 

Kilde

Testen er udviklet af Elaine Aron og citeret ordret fra bogen Særligt sensitive mennesker, Borgens Forlag, 2008. 

Er du i tvivl om du er særligt sensitiv? 

I givet fald er du velkommen til at booke en samtale og få en vurdering og nogle praktiske anbefalinger

Hvad kan man gøre som sensitiv?


1. Vores gratis nyhedsbrev med viden og gode råd udkommer en gang om måneden. Tilmeld nyhedsbrev her. Du kan finde mange praktiske råd i undermenuerne.  

2. Se videoklip eller køb vores DVD, hvor Elaine Aron og Lise August formidler nyttig viden og praktiske anbefalinger til hverdagen. Ny DVD og bog om at berige dit liv med Sensitive fordele er på vej fra seminar i 2015 med Lise August og Elaine Aron.

3. Se også vores efterspurgte 1-dagskurser. Fra selvkritik til selvaccept hjælper dig til ikke at kritisere dig selv, når du er overstimuleret, og få større glæde i dit daglige liv. Se også: Indre ro for særligt sensitive, Selvkontrol for udadvendte sensitiveFra vrede til varme og Sensitiv med overskud.

7. Læs mere om sensitive børn her. 

 

Sensitiv Balance        Peter Bangs Vej 7A        2000 Frederiksberg        Telefon 40983322        kontakt@sensitiv.dk
© Copyright Sensitiv Balance - Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering af indhold er ikke tilladt.
Enhver anden type gengivelse af indhold kræver skriftlig aftale med Sensitiv Balance.