Sensitiv Balance - Forside
Udskriv denne side

Nyhedsbrev

Gratis viden og gode råd
Indtast din e-mail.
Læs mere her


 
Book en tid
Skriv til kontakt@sensitiv.dk og bestil en tid. Mød os personligt eller via Skype.
Tilbud i Århus
Sensitive børn i balance
3-timers seminar
Århus, 19. november

Fra vrede til varme
1-dagskursus
Århus, 6. december

Indre ro med hjertekohærens
1-dagskursus
Århus, 16. januar

Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
Århus, 11. marts
Indre ro
Gruppe med 8 møder. Lær enkle og effektive redskaber, der sætter varige positive spor i din hjerne og psyke.
Læs mere her


 
 
Lise August
Autoriseret psykolog,
specialist i klinisk psykologi



Martin August
Psykoterapeut MPF

Køb vores DVD

Køb vores DVDElaine Aron og Lise August formidler nyttig viden og gode råd til særligt sensitive.
  
Se mere her eller besøg webshoppen
Arrangementer
Kærlighedsliv for sensitive
3-timers seminar
København, 28. september

Sensitive børn i balance
3-timers seminar
København, 1. oktober

Sensitive drenge og mænd
Aftenseminar med Ted Zeff ph.d. og forfatter fra USA
Kbh, 5. oktober

Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
København, 25. oktober

Fra vrede til varme
1-dagskursus
København, 5. november

Indre ro med hjertekohærens

1-dagskursus
Kbh, 10. november

Sensitive teenagere og unge
3-timers seminar
København, 16. november

Selvkontrol for udadvendte sensitive
1-dagskursus
København, 17. november

Sensitive børn i balance
3-timers seminar
Århus, 19. november

Redskaber til socialt sensitive
1-dagskursus
København, 23. november

Fra selvkritik til selvaccept
1-dagskursus
København, 25. november

Fra vrede til varme
1-dagskursus
Århus, 6. december

Indre ro med hjertekohærens

1-dagskursus
Århus, 16. januar

Indre ro - gruppe
8 aftenmøder
Kbh start 17. januar

Sensitiv med overskud
1-dagskursus
København, 19. januar

Giv dit sensitive barn overskud
1-dagskursus
København 21. januar

Selvværd for sensitive børn 
3-timers seminar
København, 25. januar

Redskaber til arbejdslivet
3-timers seminar
København 30. januar

Slip nedtrykthed - praktisk guide 
3-timers seminar
København, 8. februar

Vind over vreden - gruppe
8 aftenmøder
København, start 21. februar

Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
Århus, 11. marts

Flow i arbejdslivet
1-dagskursus
København, 17. september

Er du særligt sensitiv? - en selvtest

Besvar hvert spørgsmål i overensstemmelse med, hvad du føler. Svar "sandt", hvis det i det mindste eller i nogen grad er sandt for dig. Svar "falsk", hvis det ikke er særlig sandt eller slet ikke sandt for dig.

Jeg synes at være opmærksom på det uhåndgribelige i mine omgivelser.

Andre menneskers stemninger påvirker mig.

Jeg er tilbøjelig til at være meget følsom over for smerte.

På travle dage har jeg behov for at trække mig tilbage, til sengen eller et mørkt værelse eller et andet sted, hvor jeg kan få noget privatliv og blive fri for stimulering.

Jeg er særligt følsom over for virkningerne af koffein.

Jeg bliver let overvældet af ting som kraftigt lys, stærke lugte, grove tekstiler eller sirener i nærheden.

Jeg har et rigt, sammensat indre liv.

Jeg bliver ilde til mode af høje lyde.

Jeg bliver dybt bevæget af kunst eller musik.

Jeg er samvittighedsfuld.

Jeg bliver let forskrækket.

Jeg bliver nervøs, når jeg skal lave meget på kort tid.

Når mennesker befinder sig dårligt i et fysisk miljø, ved jeg for det meste, hvad der skal gøres for at gøre det mere behageligt (såsom at ændre belysningen eller siddepladserne).

Jeg bliver irriteret, når man prøver at få mig til at gøre mange ting på én gang.

Jeg gør mig megen umage for at undgå at begå fejltagelser eller at glemme ting.

Jeg gør det til et princip at undgå voldsprægede film og tv-show.

Jeg bliver stimuleret på en ubehagelig måde, når der foregår en masse omkring mig.

Det at være meget sulten skaber en stærk reaktion i mig, som afbryder min koncentration eller stemning.

Forandringer i mit liv ryster op i mig.

Jeg bemærker og nyder sarte eller fine dufte, smage, lyde, kunstværker.

Jeg prioriterer det højt at indrette mit liv, så jeg undgår rystende eller overvældende situationer.

Når jeg er nødt til at konkurrere eller til at blive iagttaget, mens jeg udfører en opgave, bliver jeg så nervøs eller usikker, at jeg klarer mig meget dårligere, end jeg ellers ville have gjort.

Da jeg var barn, syntes mine forældre og lærere at opfatte mig som sensitiv eller genert. 

Dit resultat

Hvis du svarede "sandt" til 12 eller flere af spørgsmålene, eller hvis enkelte tegn er meget stærke, kan du være særligt sensitiv.
 
Husk at ingen selvtest er helt nøjagtig, og at dine svar på spørgeskemaet ikke kan stå alene i vurderingen af et personlighedstræk. Læs mere om at teste sig selv og om ikke at overse vigtige tegn på mistrivsel. 

Kilde

Testen er udviklet af Elaine Aron og citeret ordret fra bogen Særligt sensitive mennesker, Borgens Forlag, 2008. 

Er du i tvivl om du er særligt sensitiv? 

I givet fald er du velkommen til at booke en samtale og få en vurdering og nogle praktiske anbefalinger

Hvad kan man gøre som sensitiv?


1. Vores gratis nyhedsbrev med viden og gode råd udkommer en gang om måneden. Tilmeld nyhedsbrev her. Du kan finde mange praktiske råd i undermenuerne.  

2. Se videoklip eller køb vores DVD, hvor Elaine Aron og Lise August formidler nyttig viden og praktiske anbefalinger til hverdagen. Ny DVD og bog om at berige dit liv med Sensitive fordele er på vej fra seminar i 2015 med Lise August og Elaine Aron.

3. Se også vores efterspurgte 1-dagskurser. Fra selvkritik til selvaccept hjælper dig til ikke at kritisere dig selv, når du er overstimuleret, og få større glæde i dit daglige liv. Se også: Indre ro for særligt sensitive, Selvkontrol for udadvendte sensitiveFra vrede til varme og Sensitiv med overskud.

7. Læs mere om sensitive børn her. 

 

Sensitiv Balance        Peter Bangs Vej 1, Bygning 8        2000 Frederiksberg        Telefon 40983322        kontakt@sensitiv.dk
© Copyright Sensitiv Balance - Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering af indhold er ikke tilladt.
Enhver anden type gengivelse af indhold kræver skriftlig aftale med Sensitiv Balance.