Sensitiv Balance - Forside
Udskriv denne side
Book en tid!
Skriv til kontakt@sensitiv.dk og bestil en tid. Mød os personligt eller via Skype.

Nyhedsbrev tilmelding

Klik på knappen og tilmeld dig vores nyhedsbrev!

tilmeld
Tilbud i Århus
Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
Århus, 26. september

Redskaber til socialt sensitive
1-dagskursus
Århus, 23. november

Indre ro med hjertekohærens
1-dagskursus
Århus, 22. januar 2018
Indre ro
Gruppe med 8 møder. Lær enkle og effektive redskaber, der sætter varige positive spor i din hjerne og psyke.
Læs mere her

 
 
Lise August
Autoriseret psykolog,
specialist i klinisk psykologi



Martin August
Psykoterapeut MPF

Køb bog & video

Få nyttig viden og gode råd til sensitive børn og voksne, og se videokursus med Elaine Aron og Lise August

Sensitive børn og voksne
  
Se mere her eller besøg webshoppen
Arrangementer
Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
København, 14. september

Slip grublerier, tankemylder og bekymringer
1-dagskursus
København, 21. september

Fra selvkritik til selvaccept
1-dagskursus
København, 23. september

Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
Århus, 26. september

Indre ro med hjertekohærens 
1-dagskursus
København, 28. september

Redskaber til socialt sensitive
1-dagskursus
København, 5. oktober

Fra vrede til varme
1-dagskursus
København, 7. oktober

Fra vrede til varme
1-dagskursus
København, 12. oktober

Slip grublerier, tankemylder og bekymringer
1-dagskursus
København, 26. oktober

Selvkontrol for udadvendte
1-dagskursus
København, 2. november

Redskaber til socialt sensitive
1-dagskursus
Århus, 23. november

Sensitive teenagere og unge
3-timers seminar
København, 25. november

Sensitiv med overskud
1-dagskursus
København, 18. januar

Selvværd for sensitive børn 
3-timers seminar
København, 18. januar

Indre ro med hjertekohærens 
1-dagskursus
Århus, 22. januar

Fra vrede til varme gruppeforløb
Gruppe á 8 mødegange
København, start 23. januar

Indre ro og balance gruppeforløb
Gruppe á 8 møder
København, 1. februar 2018

Slip nedtrykthed - praktisk guide 
3-timers seminar
København, 21. februar 2018

Selvomsorg giver styrke gruppe
Gruppe á 8 møder
København, 10. april 2018




Indre ro med hjertekohærens - dybe og enkle øvelser, der beroliger nervesystemet og skaber psykisk balance

Søger du et effektivt ”værktøj” til stressreduktion og selvberoligelse? Vil du opleve flere positive følelser i hverdagen? Vil du blive bedre til at regulere dine følelser, når du eksempelvis mærker uro, vrede eller frygt? 
Ønsker du at styrke dit nærvær, forbedre dine præstationer og få et effektivt middel mod angst og nedtrykthed?
Vil du lære en enkel metode, du kan bruge i alle tænkelige situationer?   

1-dagskursus - kommende datoer

KBH: Torsdag d. 28. september 2017 kl. 10-15.30. Tilmeld
KBH:
Lørdag d. 30. september 2017 kl. 10-15.30. Udsolgt
Århus: Mandag den 22. januar 2018 kl. 10-15.30. Tilmeld

Se også gruppeforløb i indre ro i KBH.

Hjertekohærens 

På dette kursus lærer du en teknik, som er let at bruge og har videnskabeligt dokumenteret virkning. Hjertekohærens skaber harmoni og sammenhæng i hjertets variabilitet - hjertets måde at slå på - og påvirker hele nervesystemet positivt. Du styrker dit indre fokus og fremmer følelser af glæde, taknemmelighed og frem for alt indre ro.  

Mange positive virkninger

Ud over at nedsætte stress er der en lang række andre positive virkninger ved hjertekohærens teknikken, bl.a. bedre søvn, bedre koncentration og hukommelse og et større følelsesmæssigt overskud med flere positive følelser. Metoden kan desuden være effektiv i behandling af angst og depression.

Frisæt de positive potentialer i din sensitivitet

Når du er overstimuleret, vil du som sensitiv helt naturligt kunne opleve, at de reaktioner og væremåder, du har, ikke svarer til det, du ønsker.   Mange sensitive fortæller, at de er mindre rummelige over for andre, mindre glade og har mindre overskud, når "små" og store ting i løbet af dagen forstyrrer og overstimulerer nervesystemet. Forældre kan være ekstra pressede, hvis deres barn har en dårlig dag, eller hvis de selv har haft en dårlig dag med mindre overskud til barnet. På arbejdet præsterer du dårligere eller glemmer flere ting end ellers, fordi du er overstimuleret osv. I hverdagens krævende situationer kan brugen af hjertekohærens blive en styrkende genvej til "den bedste udgave" af dig selv og din sensitivitet.

Udbytte af kurset

- En mulighed for at regulere dine følelser, når du eksempelvis mærker uro, vrede ,frygt, kedsomhed, irritation eller andre negative følelser.
- Forståelse af hvordan nervesystemet regulerer følelser.
- En konkret metode, der hjælper dig til flere positive følelser i hverdagen og til at gøre din sensitivitet til en fordel.
- Træning i en effektiv metode, som kan bruges i alle tænkelige situationer
- Inspiration og konkret vejledning til at bruge hjertekohærens i dine daglige rutiner, så du har mere overskud i hverdagen.
- Fortrolighed med et effektivt redskab i behandlingen af angst og depression.

Deltageres erfaringer

Tak for et meget givende og inspirerende kursus. Efter kurset har jeg oplevet “en bølge” af det positive: f.eks. at småting, der kan irritere og stresse mig bare preller af. Alle jeg har mødt på min vej er blevet mødt med en rummelighed, som jeg godt er klar over, at jeg har, men den svinder desværre ofte ind i bestemte situationer og under letvakt stress. Det er en en underlig men god fornemmelse at prøve det.
Også tak for den gode, varme og venlige atmosfære, der underbyggede det vigtige budskab om at møde sig selv og verden på samme måde. Jeg fik virkelig øjnene op for, hvordan sensitivitet og stress hænger sammen.
Mette Hansen, sensitiv kvinde, 49 år.

Jeg har fået et meget stort udbytte af kurset. Der har været mange situationer på mit arbejde, hvor jeg tidligere var i det røde felt. Nu bruger jeg øvelserne, og så bliver jeg roligt nede i det gule eller det grønne område. Før havde det slet ikke været muligt.Tak for et vigtigt skub i en god retning.
Andreas Christensen, sensitiv mand 38 år.

Øvelserne i Indre ro har givet mig en målbar effekt. Jeg har igennem en måned inden kurset målt mit blodtryk 2x3 gange om dagen, fordi jeg har ligget i den høje ende af normalområdet. Efter kurset forsatte jeg som sædvanligt målingerne, og jeg lavede dem efter 7 minutters øvelser i indre ro. Her opdagede jeg, hvordan mit daglige gennemsnit faldt. Jeg har ikke målt så "lavt" et blodtryk i årtier. Det er fantastisk.
Juliane Skov, sensitiv kvinde 34 år.

Jeg er blevet bedre til at slappe af, selvom ting er belastende. Jeg har brugt mindfulness i 6 år, og kurset har forbedret virkningen af mindfulness og skærpet min daglige praksis. Teknikkerne, jeg har lært, er et rigtig dejligt supplement, som for mig især virker her og nu, mens jeg er aktiv og i gang med ting. 
Tine Nielsen, sensitiv kvinde 42 år. 

Kurset har givet mig den indre ro, der skal til for at jeg kan falde til ro og sove godt hele natten igennem. Jeg lagde sovemedicinen på hylden to uger efter, jeg begyndte at bruge de her øvelser.
Charlotte Andersen, 39 år.
 

Målgruppe

Kurset henvender sig til alle som ønsker et effektivt "værktøj" til stressreduktion, selvberoligelse og afspænding. 
Metoden kan desuden være effektiv til behandling af angst og depression.

Deltagelse kræver ingen særlige forkundskaber. Der er ingen anbefalet rækkefølge for deltagelse i Sensitiv Balances forskellige arrangementer.

Form

Kurset veksler mellem teori, øvelser, dialog og spørgsmål & svar. Kurset giver brugbar praktisk inspiration til hverdagen, men deltagere kan ikke forvente individuelt tilpasset rådgivning under kurset. 12-15 deltagere.


Kursusleder

Martin August, Psykoterapeut MPF, som har undervist i metoderne på kurset gennem 15 år og er pioner inden for arbejdet med særligt sensitive mennesker i Danmark.

Vil du læse mere?

Test dig selv - er du særligt sensitiv?
Test dig selv - er du introvert eller ekstrovert?
Test dig selv - er du nyhedssøgende? 
5 gode råd til et godt liv som ekstrovert og sensitiv

Vi anbefaler desuden kurserne Selvkontrol for udadvendte, Fra vrede til varme og Flow i arbejdslivet, der er meget egnede til sensitive, som ønsker teknikker og praktisk inspiration til at bevare roen, mens de er i aktivitet og møder udfordringer. 


Pris

Kursusprisen er 1.900 kr., hvoraf en plads er nedsat til 1.400 kr. for studerende, ledige og pensionister.

Kursuslokaler

København: Peter Bangs Vej 7A, etage 4, gang 9, 2000 Frederiksberg. Lokale: 20.
Århus:Storcenter Nord, Finlandsgade 17, 8200 Århus N. Mødelokale 4.

Kursusmateriale 

Du vil ca. 1 uge inden kurset via mail modtage en fil med dit kursusmateriale, som du venligst bedes printe ud og medbringe ved dit fremmøde.

Tilmelding 

Skriv venligst til kontakt@sensitiv.dk, hvis du har spørgsmål til købet.

Har du brug for EAN-faktura eller betaling med faktura?

Skriv venligst til kontakt@sensitiv.dk, hvis du har brug for EAN-faktura eller betaling med almindelig faktura.

Har du spørgsmål?

Skriv til kontakt@sensitiv.dk, hvor vores engagerede sekretærer vil besvare dine spørgsmål om tilmelding til kurset.

Afmelding og ændring

Frem til to uger inden den dato kurset afholdes er det muligt at melde afbud eller bytte til et andet kursus. Det koster 200 kr. i administration.

Herefter er købet bindende.

Sensitiv Balance        Peter Bangs Vej 7A        2000 Frederiksberg        Telefon 40983322        kontakt@sensitiv.dk
© Copyright Sensitiv Balance - Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering af indhold er ikke tilladt.
Enhver anden type gengivelse af indhold kræver skriftlig aftale med Sensitiv Balance.