Sensitiv Balance - Forside
Udskriv denne side
Book en tid!
Skriv til kontakt@sensitiv.dk og bestil en tid. Mød os personligt eller via Skype.

Nyhedsbrev tilmelding

Klik på knappen og tilmeld dig vores nyhedsbrev!

tilmeld
Tilbud i Århus
Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
Århus, 26. september

Redskaber til socialt sensitive
1-dagskursus
Århus, 23. november

Indre ro med hjertekohærens
1-dagskursus
Århus, 22. januar 2018
Indre ro
Gruppe med 8 møder. Lær enkle og effektive redskaber, der sætter varige positive spor i din hjerne og psyke.
Læs mere her

 
 
Lise August
Autoriseret psykolog,
specialist i klinisk psykologi



Martin August
Psykoterapeut MPF

Køb bog & video

Få nyttig viden og gode råd til sensitive børn og voksne, og se videokursus med Elaine Aron og Lise August

Sensitive børn og voksne
  
Se mere her eller besøg webshoppen
Arrangementer
Selvkontrol for udadvendte
1-dagskursus
København, 7. september

Fra vrede til varme
1-dagskursus
København, 9. september

Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
København, 14. september

Slip grublerier, tankemylder og bekymringer
1-dagskursus
København, 21. september

Fra selvkritik til selvaccept
1-dagskursus
København, 23. september

Sensitive børns følelsesliv
1-dagskursus
Århus, 26. september

Indre ro med hjertekohærens 
1-dagskursus
København, 30. september

Redskaber til socialt sensitive
1-dagskursus
København, 5. oktober

Fra vrede til varme
1-dagskursus
København, 12. oktober

Redskaber til socialt sensitive
1-dagskursus
Århus, 23. november

Sensitive teenagere og unge
3-timers seminar
København, 25. november

Sensitiv med overskud
1-dagskursus
København, 18. januar

Selvværd for sensitive børn 
3-timers seminar
København, 18. januar

Indre ro med hjertekohærens 
1-dagskursus
Århus, 22. januar

Indre ro og sensitives følelsesliv
Gruppe á 8 møder
København, 1. februar 2018

Slip nedtrykthed - praktisk guide 
3-timers seminar
København, 21. februar 2018

Introvert og sensitiv - 5 gode råd til at trives i en udadvendt verden

1. Tag afstand til fordomme 
Er du blevet opfordret til at tro, at dine introverte og sensitive træk er uheldige tilbøjeligheder, som du skal søge at skjule eller overvinde? Har denne misforståelse efterladt ødelæggende spor i dit liv? Beslut dig i givet fald for at tage afstand til fordommene. Sæt dig i stedet som mål at acceptere din personlighed og skabe et liv, hvor du tager godt vare på dine introverte og sensitive sider, så de kan komme positivt til udtryk. Få praktisk inspiration ved seminaret Introvert styrke - vil du trives i en udadvendt verden?  

2.
 Undgå forsøg på at ”kurere” det introverte træk   
Ifølge forskningen kan introverte mennesker sagtens være velfungerende, have socialt tilfredsstillende relationer og en velfungerende og robust personlighed. De kan være dygtige ledere, handlekraftige og udmærke sig i arbejdslivet. Deres venskaber og familierelationer er ofte meget dybe og meningsfulde. At ”fjerne” de indadvendte sider af din personlighed er ikke nødvendigt for tilfredshed og lykke. Typisk vil den slags forsøg i stedet medføre selvkritik, tab af selvagtelse, indre uro, stress og manglende selvomsorg. Få inspiration via kurserne Fra selvkritik til selvaccept og Selvomsorg giver styrke.

3. Skab en udadvendt ”maskepersonlighed” til arbejdslivet
Hvis det er meningsfuldt, vigtigt og føles som et oprigtigt ønske om at fremme en god sag, kan du have gavn af at lære udadvendte kompetencer: f.eks. offentlig tale, at sælge dig selv og dine projekter, at netværke effektivt som indadvendt, at sige fra, tage konflikter, tale afslappet smalltalk og gå til jobsamtale. I givet fald er det vigtigt, at du accepterer, at det er personligt krævende, at du sætter realistiske mål og giver dig selv belønninger, når du har gjort indsatsen. Lad indsatsen være tidsbegrænset. Tager ”maskepersonligheden” over, vil det skabe udmattelse, frustration, tab af mening – og i værste fald forårsage sygdom. Få inspiration via kurserne: Introvert overskud i arbejdslivet og Flow i arbejdslivet

4. Indret fritiden så du finder balance.
Lad ikke andres forventninger eller det udadvendte ideal styre din fritid: Er din partner eller andre nærtstående udadvendte, kan kærligheden motivere dig til at leve mere udadvendt i fritiden end du egentlig kan holde til. Det kan være meget meningsfuldt at glæde de nærtstående.   Men den udadvendte aktivitet skal afbalanceres med enetid og rolige åndehuller. Den udadvendte indsats må ikke være konstant. Hvis arbejdslivet er meget krævende, er det ekstra vigtigt at skabe et roligt og stilfærdigt privatliv. Lær at sige nej tak til aktiviteter på en kærlig og bestemt måde. Få praktisk inspiration til at geare ned på kurset: Indre ro med hjertekohærens

5. Introverte sensitive forældre har brug for et roligt familieliv
At være forældre stiller krav til at indgå i udadvendte aktiviteter sammen med barnet: børnefødselsdage, sammenkomster i institution og skole, netværk med andre forældre osv. Afsæt rolig tid før og efter disse arrangementer. Hvis barnet også er indadvendt, har det brug for positive rollemodeller og accept hos forældrene. Overdriv ikke forventningerne til, hvor udadvendt barnet eller familielivet skal være. Det indadvendte barn bliver mere robust og velfungerende, når det bliver bakket op i at fordybe sig i ”passioner”. Pres ikke barnet til at sprede sig over mange aktiviteter. Få mere inspiration til familielivet ved seminarerne Særligt sensitive børn og Selvværd for sensitive børn og ved kurserne Sensitive børns følelsesliv og Styrk dit introverte sensitive barn
 

Hvis du vil finde ud af, om du er introvert-ekstrovert og/eller sensitiv, kan du teste dig selv her:

1. Er du særligt sensitiv?

2. Er du introvert eller ekstrovert?

 

Tilmeld dig vores gratis nyhedsbreve med viden og gode råd her.

 

Sensitiv Balance        Peter Bangs Vej 7A        2000 Frederiksberg        Telefon 40983322        kontakt@sensitiv.dk
© Copyright Sensitiv Balance - Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering af indhold er ikke tilladt.
Enhver anden type gengivelse af indhold kræver skriftlig aftale med Sensitiv Balance.